Powered By Blogger

Шукати в цьому блозі

пʼятницю, 18 травня 2018 р.

ТРЕНЕРСЬКИЙ ЗВІТ З ТРЕНІНГУ«Визначення можливостей для більш ефективного досягнення цілей» від команди ІСКМ

ТРЕНЕРСЬКИЙ ЗВІТ З ТРЕНІНГУ«Визначення можливостей для більш ефективного досягнення цілей» від команди ІСКМ


           11 травня 2018 року у м. Олександрія тренери Інституту соціокультурного менеджменту Оксана Набока та Анастасія Шевченко провели тренінг «Визначення можливостей для більш ефективного досягнення цілей» в рамках проекту «Школа громадського аніматора», що реалізується Олександрійським гендерним інформаційним центром в межах програми "Програми сприяння громадській активності "Долучайся!" , що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Учасницями заходу стали 12 громадських активісток м. Олександрія та Олександрійського району Кіровоградської області.

Метою тренінгу було виявити, актуалізувати цілі організації та оптимальні шляхи їх досягнення. Навчання передбачало проведення двох тренінгових сесій з тем «Визначення цілей організації» та «Обрання шляхів досягнення цілей». Тренінгова програма є авторською розробкою Інституту соціокультурного менеджменту. Над створенням програми працював Абрамов Л.К., президент Інституту соціокультурного менеджменту.
Захід розпочався із вступного слова організаторів тренінгу, які розповіли про проект «Школа громадського аніматора» та майбутні плани. Тренери, Оксана Набока та Анастасія Шевченко представили себе та організацію, яку представляють. Наступним кроком було знайомство учасниць на тренінгу, які по черзі називали своє ім’я та прізвище, організацію
та громаду, яку представляли. Потім тренери визначили очікування учасниць з тренінгу. Задля цього, учасниці самостійно визначали та записували очікування з тренінгу на стікерах. Після чого, кожна учасниця оголошувала свої очікування і приклеювала стікер на аркуш ватману «Наші очікування», що був розміщений на фліпчарті. Організаційна робота також передбачала формулювання правил роботи на тренінгу. Щоб налаштувати учасниць на позитивний настрій та сприяти подоланню комунікаційних бар’єрів було проведено вправу-енерждайзер «Друкарська машинка».

                     Навчання розпочалося із засвоєння учасницями сесії на тему «Визначення цілей організації». Тренери познайомили учасниць із метою та завданнями тренінгу. Далі робота перейшла до освоєння теоретичної основи. В рамках сесії було розглянуто процеси управління, планування, специфіку стратегічного планування. Учасницям було представлено види управлінської діяльності в рамках стратегічного планування за концепцією Пітера Лоранджа. Тренери наголосили на трьох аспектах, які варто враховувати при розробці стратегічного плану НДО. Також було проведено порівняльний аналіз впливу стратегії і дій на успіх організації. Далі увага учасниць була зосереджена на методах розробки стратегії та лінійній моделі стратегічного планування.
Поступово робота перейшла до другої сесії «Обрання шляхів досягнення цілей». Задля підвищення активізації на навчання та сприяння формуванню командної роботи, з учасницями було проведено ще одну вправу-енерджайзер «Повтори рухи».
На даній сесії учасниці ознайомилися та практично засвоїли процес визначення місії організації. Спочатку самостійно, а потім об’єднавшись у дві групи, учасниці визначали спільні місії для своїх організацій. Після чого, кожна команда представляла свої напрацювання.
                   Далі робота сфокусувалася на аспектах визначення цілей організації, аналізу зовнішнього середовища та засобів (сильні та слабкі сторони організації). За теорією слідувала практика, зокрема, учасниці в групах визначали зовнішнє середовище організації за компонентами: конкуренти, противники, союзники, потенційні союзники. По завершенню виконання завдання, групи представили свої результати, відбулося обговорення щодо того чи іншого компоненту.
Після даного завдання робота перейшла до визначення сильних та слабких сторін внутрішнього середовища організації. Учасниці в групах за елементами внутрішнього середовища (людські ресурси, фінанси, матеріальні ресурси, програми, проекти, організаційна структура) формулювали сильні та слабкі сторони організації.
Повертаючись до питання більш ефективного досягнення цілей, учасниці вчилися правильно формулювати цілі, а саме на певний часовий проміжок. Учасниці визначили для себе і записали на стікерах – «яких цілей ми хочемо досягти за 1 рік» та «яких цілей ми хочемо досягти за 3 роки». Потім кожна оголошувала свої цілі та прикріплювала їх на фліпчарті під відповідним часовим періодом. Тренери зосередили увагу саме на цілях, що
плануються реалізуватися саме за 1 рік. Тому учасниці об’єднали схожі, виокремили цікаві та найбільш важливі для них. В результаті було визначено дві цілі, які лягли в основу наступної вправи – письмові дебати. Цілі стосувалися людських та фінансових ресурсів організації. Далі учасниці об’єдналися у дві групи і долучилися до письмових дебатів. Кожна група працювала над своєю ціллю. Комунікація здійснювалася лише між членами кожної з груп. Учасниці обмінялися аркушами й писали свої аргументи щодо визначених цілей групи-опонента. По завершенню дебатів відбулося жваве обговорення аргументів, зафіксованих на папері.
Завершуючи захід, тренери та учасниці сіли у коло й відрефлексували щодо отриманого матеріалу, здійсненої роботи на тренінгу та майбутніх планів реалізації здобутих інструментів.
                Отже, поставлені мета, завдання, очікуванні результати тренінгу були досягнуті. Тренери надавали перевагу саме командній роботі учасниць тренінгу задля їх інтеграції, кращої комунікації та формування сталого колективу із спільним баченням можливостей досягнення цілей організації. Інститут соціокультурного менеджменту надав учасницям методичний посібник «Стратегічне планування діяльності НДО» як інструмент ефективної роботи у громаді.

Немає коментарів:

Дописати коментар